Kezdőlap

Feltétlenül olvassa el!

Ha Önnek az a hirdetés szimpatikus, hogy fél nap alatt elkészül az átalakítás, akkor nálunk nem jó helyen érdeklődik! Ahol fél nap alatt összecsapnak egy gázbeszerelést, ott idő nem juthat olyan időigényes műveletre, mint az ideális helyre befúrt fúvókák beépítése, mert az gyakran csak  szívócső leszerelése árán kivitelezhető! Ez pedig belátható, hogy nem férhet bele fél napba.

Áraink az összehasonlítás érdekében sínes befecskendezővel vannak megadva, de az országban talán mi vagyunk az egyetlen szervíz, akik szeretnénk a technikailag korszerűbb egyenkénti befecskendezős megoldást javasolni az érdeklődőknek.
Miért aggályos, és sarkalatos probléma a mi szemünkben a 3-as és a 4-es befecskendezősor használata?
Mert egyszerűen belátható, hogy egy házba integrált befecskendezősorral sem rövid, sem pedig egyforma hosszúságú befecskendező tömlők nem érhetőek el, aminek az eredménye a szegénykeverékes üzemmód a szélső hengerekben, amiből előbb vagy utóbb a motorkárosodás, a szelep elégés következik be. Ennek kiküszöbölése kizárólag az egyenkénti befecskendezők használatával kivitelezhető!


Ez jó a motornak, mert egy henger sem jár szegénykeverékes állapotban, így elkerülhető a motorkárosodás!
Jó a használat közben a tulajdonosnak, mert egyenletesebb, komfortosabb alapjáratot, és rángatásmentes gyorsítást eredményez.

Mi minden motornál  megkeressük a szívócsövön azt az ideális pontot, ami a legközelebb van a benzines befecskendezőkhöz, és oda építjük be a fúvókát,
amit egyformán minden hengernél max. 30-40mm-es tömlővel kötünk össze az egyes injektorral, ha az ügyfél hajlandó két technológia közötti minimális árkülönbözetet bevállalni. Költségcsökkentő köztes megoldásként választható a kettes sínes injektor, amivel egyforma hosszúságok érhetőek el, bár nem lehet olyan ideális közelségbe elhelyezni, mint az egyedülállókat.

Nem véletlen, hogy gyári beszerelésű gázrendszereknél egyetlen egy megoldást sem találunk, amely közös házas befecskendezőkkel van szerelve! (A Magyarországon forgalomba hozott Skoda gépkocsikat nem tekinthetjük gyári beszerelésűnek, mivel azt itthon utólag, gázautószervízekben alakították át, csak a magyar importőr ismeri el, nem is hozták forgalomba, ezeket hazánkon kívül, mert nem teljesíti a rendkívül szigorú ECE R115 európai szabványt)


2013. Január 30

Hengerenkénti injektoros járművek esetén mi mindig gázbefecskendező rendszer beszerelését javasoljuk, kivétel nélkül, mivel kizárólag ezek a technológiák képviselik a mai kor technikai színvonalát! Ha más beszerelő műhely Önt az elavult, keverős, lambda szabályzós rendszerre próbálja rábeszélni, az nem azért van, mert Önnek akarnak spórolni, hanem egészen egyszerűen arról van szó, hogy nem értenek a korszerű gázinjektoros berendezések beépítéséhez!

Kivétel ez alól ha a Ön központi injektoros járművel rendelkezik, mivel ezekbe nem építhető be a gázbefecskendező.

Ebben az esetben kényszerűségből, vagy hengerenkénti injektoros jármű esetén a beszerelés olcsósága miatt a fogyasztás növekedés, és a megbízhatóság rovására Ön mégis az elavult, keverős, lambda szabályzós rendszer beépítése mellett dönt, akkor olvassa el a lenti intő példát:

A legfontosabb, hogy abban az árban, amit Önnek ajánlanak, mi tartozik bele. A legnagyobb veszélynek a drága, és korszerű, lambda-szondás, komputeres autók tulajdonosai vannak kitéve. De vegyük csak szépen sorjában. Egyes műhelyek a karburátoros autókat az előírt gáz-levegő keverő kihagyásával szerelik, és amikor ennek hiányában az autó nem megfelelően működik, akkor előveszik a praktikus spray-kupakokat, és szigetelőszalag segítségével mindenféle kontár szűkítéseket erősítenek a légszűrőház belépőnyílására. Természetesen a be nem épített alkatrész ára nem a naiv ügyfél zsebébe, hanem a szerviz kasszájába vándorol! A beszerelő nagy bánatára a porlasztós autók alkatrészei közül már nemigen lehet többet kispórolni.

De itt vannak az injektoros autók! Vegyünk egy példát: egy lambda szondás, katalizátoros, hengerenkénti befecskendezős Opel Vectra alkatrészlistája, melyek nélkül nem lehet üzembiztos beszerelést elvégezni:

  • 1db tartály, multiszeleppel, és töltőcsonkkal (ez természetesen minden beszerelés nélkülözhetetlen tartozéka)

  • elektromos reduktor

  • gázszelep

  • injektoros kapcsoló

  • injektor lekötő kábel emulátorral

  • keverő

  • lambda elektronika

  • visszarobbanás-gátló
    (Egyéb külön rendelhető tételeket most nem említenék, mint pl. a nagyobb, esetleg pótkerék tartály, vagy szintjelző a műszerfalon.) Tehát ezekkel az alkatrészekkel a beszerelés pl. nálunk: 149.000.-Ft

    Ezt az autót meg lehetne csinálni így is:

  • - elektromos reduktor, és injektoros kapcsoló helyett vákuumos reduktorral, ill. karburátoros kapcsolóval szerelik (-10.000.-Ft)

  • kihagyják a lambda elektronikát (-20.000.-). 
    Mindamellett, hogy rendelet írja elő meglétét, ennek hiánya hónapok alatt tönkreteszi a 150-200-ezer Ft-os katalizátort. Ebben az esetben még a vizsgabiztos számára is könnyen összetéveszthető, 1000.-Ft értékű mágnesszelepet szerelnek be a motoros mennyiségszabályozó helyébe, így a laikus ügyfél megnyugodva láthatja, hogy bizony az Ő autójában szabályozó elektronika van!

  • az injektor lekötő emulátort kihagyják (-11.000.-Ft), ehelyett elcsipkedik a befecskendezők vezetékeit, és egyszerű kürtreléket iktatnak be, ill. az ettől kezdve állandóan világító motorhiba-jelző izzóját egyszerűen kiveszik

  • gyári keverő beszerelése helyett megfúrják a több millió forint értékű jármű szívócsövét (-7.000.-Ft)

  • kihagyják a visszarobbanásgátlót (8.000.-Ft), mely az akár 100ezer Ft fölötti értékű légmennyiségmérőt, és a légszűrőházat védené az esetleges visszadurranástól Így ebben az esetben a beszerelés költsége: 80.000.-Ft !

    A műhely elhagyásakor az ügyfél még semmit sem észlel a hiányosságokból, csak egy-két hét, hónap múlva, amikor már esetleg a kilométer-garancia is lejár.
    A legrosszabb a dologban az, hogy a kivitelező nem a fenti összegért, hanem mondjuk kb. 130.000.-Ft-ért vállalja a beszerelést, így óriási haszonhoz jut, miközben az ügyfél dühösen gondol a másik árajánlat tevőjére (aki korrektül beépít mindent), hogy bizony azok milyen nagy nyereséggel dolgoznak!

    Ezért kérem Önöket, mielőtt megegyeznének egy kivitelezővel, feltétlenül kérjék a beszerelendő alkatrészek listáját, és ha igénylik, szívesen állok rendelkezésükre telefonon, vagy személyesen, hogy elmondjam Önöknek, mindent megkapnak-e a pénzükért! A fenti tájékoztatóval az volt a célom, hogy ezeket a pénzéhes, és kontármunkát végző cégeket messziről elkerüljék!

  •  

     

    5R Autógáz Center 2013